Como este mes é o mes da ciencia en galego, os alumnos e alumnas de quinto e sexto que somos voluntarios na biblioteca, fixemos uns experimentos durante os recreos para o resto de nenos e nenas do cole.
Podedes ver máis fotos no blogue da biblio:
Como este mes é o mes da ciencia en galego, os alumnos e alumnas de quinto e sexto que somos voluntarios na biblioteca, fixemos uns experimentos durante os recreos para o resto de nenos e nenas do cole.
Dentro das actividades que organiza o Concello de Neda de sensibilización e reivindicación do 25 N, os nenos e nenas de cuarto e quinto de primaria fomos ao CEIP San Isidro para disfrutar da recreación dun programa televisivo, o concurso "Galicia Fem". Tratouse dun espectáculo interactivo moi divertido no que axudando á concursante, puxemos a proba todo o que sabiamos sobre linguaxe inclusiva, mulleres galegas importantes e incluso sobre as diferencias de xénero.
Hoxe recibimos a visita de Sara, unha garda civil, que veu para darnos unha charla informativa/formativa sobre o acoso escolar. Esta charla, a primeira das tres que nos van a dar (as outras dúas sobre outros temas que xa vos contaremos), pertence ao "Plan Director para a convivencia e a mellora da seguridade nos centros educativos e nos seus contornos".
Durante a charla, quedounos moi clariño que o acoso escolar é calquer tipo de agresión non só a física senón tamén a verbal (insultar, poñer motes, humillar ou inventar rumores sobre un compañeir@ tanto en persoa como por whatssapp, nas redes sociais,....) e a psicolóxica (aillar a un compañeiro, non deixalo xogar,....) coa intención de facer dano.
E sabedes que? É tan culpable a persoa que agrede como as testemuñas, é dicir, aquelas persoas que saben o que está a suceder e non fan nada para impedilo.
Se estamos sufrindo acoso escolar ou sabemos de alguén ao que lle pase, o primeiro que hai que facer e falar cun adulto co que teñamos confianza e non responder tamén con violencia xa que magnificariamos o problema e non o arreglaríamos.
Nas nosas mans está parar o acoso escolar.
Hoxe os nenos e nenas de quinto e sexto de primaria fomos ao CIS Tecnoloxía e Deseño un organismo que pertence a Axencia Galega de Innovación para facer dous talleres.
Os de quinto comezamos co taller de TECNOLAB. Alí aprendimos moitas cousas sobre electrónica e placas programables educativas como Microbit. Primeiro aprendimos a programar un saúdo na placa, a controlar luces e sinais inalámbricas e para finalizar nos enfrontamos ao reto de construir un sistema de alarma que resistise a instrusión.
O segundo taller foi sobre A QUÍMICA E A COSMÉTICA. Na primeira parte aprendimos dun xeito divertido as principais características da materia e a súa estructura interna: os átomos, os estados da materia e os cambios de estado :
a) Descubrimos que non todos os gases pesan o mesmo a través de demostracións con helio para comprobar a súa lixereza e estabilidade e mesturando bicarbonato e vinagre para xenerar dióxido de carbono co que podemos apagar velas de xeito case máxico, démonos conta de que os gases son invisibles utilizando un bazooka de aire e unha máquina de fume )
b) Observamos distintas propiedades dos líquidos como o PH e a densidade: calculamos distintos pH e creamos unha columna de densidades .
c) Aprendimos as principais características dos sólidos.
d) Vimos demostraciones "máxicas" con reactivos como a nitrocelulosa.
e) Por último elaboramos unas bombas de baño para descubrir a importancia da química en cousas tan cotiás como os cosméticos.
Fai clic na imaxe para ver algunhas fotos da xornada:
No tema das plantas descubrimos que as plantas son verdes porque as súas células teñen uns orgánulos chamados cloroplastos que á súa vez conteñen clorofila.
Para ver de onde saía esa cor verde fixemos unha cromatografía.
1º) Cortamos as follas de espinacas en anaquiños pequenos e puxémolos nun vaso de papel.
2º) Engadimos alcol e unha pouquiña auga ata cubrir os anaquiños e removimos ben cunha culler.
3º) Coamos a mestura e deixamos repousar un rato.
4º) Por último, cortamos unha tira de papel de filtro, pegámola a un pauciño e a colocamos en posición vertical (apoiando o pau no vaso) de forma que só quede o extremo en contacto coa mestura.Que pasou?
A acetona, disolveu as substancias que lle dan cor ás follas. Estas substancias, foron arrastradas cara arriba do papel a medida que a acetouna as empapaba.
Este experimento permitiunos ver por unha banda que en realidade hai dous tipos de clorofila, a A de cor verde escura, e a B, máis brillante e pola outra, que ademais as follas tamén adoutan ter outras substancias que dan cores alaranxadas, chamadas carótenos.
O día 31 celebramos no cole a festa do SAMAGOSTÍN. As primeiras horas vimos na clase a película de MONSTER HOUSE. Aquí tedes un tráiler da mesma:
Os nenos e nenas de Educación Infantil, durante o primeiro trimestre estiveron a traballar á artista xaponesa Yayoi Kusama na secuencia anual de arte.
E para que todos coñecésemos o grandes artistas que son, as súas profes fixeron unha exposición de luz negra coas cabazas realizadas polos peques.
Gustounos moitísimo!!!!!